Vliegen , vliegen en nog eens vliegen ..

9 februari 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Even weer een update .. Na gister om 1 uur vertrokken te zijn kwamen we op Nederlandse tijd om 12.30 aan op Ho Chi Minh Airport (in Vietnam 6uur later).

Al snel was daar het eerste puntje cultuur verschil toen we onze visa wilde ophalen. In Vietnam maken ze overduidelijk geen haast als het gaat om papierwerk invullen. Na een kleine twee uur een grote dosis geduld kregen we dan eindelijk onze visa. De rest van de wachtende die dat niet hadden werden ook gelijk weer onderaan het oplopende stapeltje paspoorten geplaatst.
Gelukkig was de rij voor de douane inmiddels aardig ingedunt en konden we daar met 20minuten doorheen lopen. De koffers lagen al klaar en buiten wordt je verdolven met taxi chauffeurs die je allemaal een ritje willen aansmeren.
Uiteraard hadden wij de grootste taxi te pakken en zijn we met z'n vieren , vier rugzakken en vier koffers in een bmw station wagen auto gepropt.

Het verkeer is daar natuurlijk ook een heel verschil. Duizenden scooters rijden als een bezetene door de straten van Ho Chi Minh. De zebrapaden die er zijn worden niet gebruikt dus met oversteken moet je snel rennen en goed kijken !

Al met al hebben we nu onze ogen uitgekeken en lekker gegeten (met stokjes uiteraard) in de bruisende stad Ho Chi Minh. Een walhalla voor backpackers en tevens ook voor kakkerlakken en ratten. Achja een kleinigheid je heb je al gauw zullen we maar zeggen.

We duiken lekker ons bed in , want voor ons is het inmiddels twee uur snachts.

Weltrusten !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Jannie:
    8 februari 2017
    Geen haast... is ook geen stress... haha.. Wij zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen en zien uit naar de Vietnamese foto's. Rust lekker uit voordat jullie verder gaan!
    Liefs tante Jannie
  2. Jacqueline en Ruud:
    8 februari 2017
    Hoi Anke en Pieter , je moeder stuurde ons deze mail , Top !!! We vinden het leuk om jullie reisblog te volgen . Groetjes van de Boersjes.
  3. Tante Ida:
    8 februari 2017
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    We lezen jullie verdere reisblog!
  4. Joop/Marleen:
    9 februari 2017
    We blijven jullie verhalen volgen ,uit kijken dikke kus
  5. Piet Rietveld:
    9 februari 2017
    Ti,s hier een paar graden kouder.
    Voeten binnen boord houden daar,je weet maar nooit wat er dan in bijt
    Voorzichtig aan en hou ons op de hoogte
  6. Tante Jannie:
    Zulke watertaxi's
    varen ook in Rotterdam hoor!!
    Het is hier 35 graden lager...het is genieten zo te zien...liefs
  7. Marjan:
    10 februari 2017
    Wat een leuke foto's!! Op het filmpje op de app was die verkeerschaos met scooters goed te zien idd Kijk maar goed uit met oversteken Heel veel plezier daar! Geniet ervan!
  8. Opa en oma:
    10 februari 2017
    Leuke foto's.! Die leguaan rijden ze daar zo mee rond ?
  9. Jolien & Martijn:
    Ha vakantiegangers!

Leuk om jullie blog te volgen, foto's zien er goed uit. We zijn wel jaloers aangaant de temperatuur verschillen, je heb nu eenmaal werk- en sierpaarden.

Let op elkaar en we horen graag snel weer van jullie!

Injoy!!
  10. Piet Rietveld: