Phu Quoc

4 maart 2017 - Phu Quoc, Vietnam

We zijn inmiddels al drie dagen op Phu Quoc , een eiland van Vietnam.

We zitten hier op een superluxe resort met een heerlijk zwembad aan de zee. Het is hier in het dorpje zoals we nu onderan gewend zijn druk en armoedig. Helemaal niet in verhouding met het hotel.

Tevens boffen we ook met dat dit eiland bekend staat om hun 'seafood' waardoor je regelmatig door de stinkende dampen van rotte vis loopt. Dat is gewoon iets wat deze hele reis blijft. Afvalverwerking zoals wij dit doen hebben ze hier nog nooit van gehoord. De mensen lopen vooral met mondkapjes omdat de lucht hier gewoon ontzettend vervuild is. Eigenlijk zijn we gewoon ontzettend verwend als je dit vergelijkt met Nederland.

In Vietnam (ook laos en cambodja maar vooral Vietnam) wordt ik over het algemeen behandeld als een koningin. Ik voel me daar soms heel ongemakkelijk bij , we zijn toch allemaal gelijk aan elkaar ?! Dat hele tijd op een voetstuk geplaatst worden voelt eigenlijk helemaal niet zo fijn... De mensen rennen hier voor ons , letterlijk en figuurlijk. Ze zeggen altijd shanksyou (thankyou maar de uitspraak vinden ze hier moeilijk) en ogen echt oprecht blij. Enige waar je wel op moet letten is hun mentaliteit. Ze voelen zich erg ongemakkelijk als ze iets niet begrijpen en zeggen altijd dat ze het wel begrijpen uit beleefdheid. Als ze dan iets niet begrijpen en je wijst ze erop of iets loopt door hun fout schieten ze helemaal in paniek. Ze willen je absoluut nirt teleurstelleb. Zo vervelend want dat is helemaal niet nodig. Ook zeggen ze wanneer het opgelost is wel 100x sorry. Het zijn vooral hele lieve mensen , die niet om fooi vragen en niet brutaal zullen zijn.

Gisteren zijn we wezen snorkelen , de eerste keer dat ik zoiets heb gedaan. Dat was uiteraard prachtig om te zien. Ik had daar wel de hele dag kunnen vertoeven.

ik ga weer lekker relaxen , zwemmen in het zwembad met uitzicht op de zee die zich 10 meter verder bevind of misschien wel een boek lezen onder de schaduw van de palmbomen.

Lekker als je even helemaal niets hoeft !

Liefs !

1. Janet:
    4 maart 2017
    Hey wat heb ik genoten van je mooie en grappige verhalen!! Echt heel leuk om te lezen......moet je wat meedoen met dat schrijven!! Geniet nog van de laatste dagen en een goede en veilige terugreis! Xxx
  2. Mariann oudijn:
    4 maart 2017
    Heerlijk Anke, wat genieten zo, op dat mooie eiland ! Liefs opa en oma.
  3. Roxanne:
    Heerlijk!!! Nog even lekker genieten.... Xxx