Terug in de drukte

19 februari 2017 - Hanoi, Vietnam

Inmiddels zitten we al drie dagen in Hanoi. Terug in de chaos.

Om eerlijk te zijn trekt dat me helemaal niet. Alles is krap en klein en echt ruim op een terrasje zitten is zelden ruimte voor.. Als je savonds in bed ligt hoor je nog het geluid van de tuiterende brommers dat in je oren blijft hangen.

Ondanks dat kan ik hier echt me hart ophalen aan de hoeveelheid poedels die hier rondlopen. Het is hier een ware hype om rond te lopen met aangekleede dwerg poedeltjes. Verschrikkelijk getrimt overigens , ik gok dat ze gewoon de keukenschaar en een tondeuse erover halen want een trimsalon is hier niet.

We hebben de afgelopen dagen wat musea bekeken , over de nachtmarkt gelopen en vooral veel restaurantjes bezocht. Lokaal eten op straat skippen we , omdat onze Hollandse maag daar niet tegen bestand is.

Vandaag zijn we samen naar een Spa gegaan. Totaal iets anders dan in Nederland , want zelfs de top spa's hier hebben geen baden , sauna's ed. Eigenlijk hebben ze alleen massagetafels en een stoombad. Dat laatste leek ons wel lekker om erbij te doen.
Toen we aan het wachten waren voordat het stoombad klaar was waren wij al helemaal aan het fantaseren over het relax liggen in de heerlijk geurende stoom.
De stoom was er wel , alleen de relaxte zit was verweg te bekennen.
We kwamen binnen in een badkamer (van 3mx2m) met wastafel en douche. Daar hadden ze een klein bankje in neergezet en een stoom apparaatje. Ook hadden ze een lamp uit de andere kamer nog even erin gezet zodat we door alls stoom nog enigsinds wat konden zien. We moesten dan wel even uitkijken dat we niet over het stekkertje vielen die halverwege de deur naar buiten liep. Het is eigenlijk best hilarisch wat hun interpretatie van een stoombad is.
Toen het 'stoombad' klaar was kregen we een rugmassage. Dit ook weer totaal op Vietnamese stijl. De Vietnamese masseuse klom me rug op en haalde allerlei acrobatische bewegingen uit. Even moest ik wel mijn lach inhouden vooral toen ze over mijn rug liep , maar ondanks dat was het een heerlijke massage.

We zijn vanavond ook even naar een waterpuppet show geweest. Dat was tegen verwachting in erg leuk ! Alle poppen waren hand gestuurd door mensen achter het decor en zelfs de muziek was live.

Dinsdag vertrekken we naar Luang Prabang in Laos. Volgens medereizigers in het hotel veel rustiger en ruimtelijker. Lijkt me wel wat !

Liefs

1. Opa en oma: