Welkom in Cambodja

25 februari 2017 - Siem Reap, Cambodja

Ik schrijf terwijl ik me bevind op het ligbed met een heerlijke rode wijn kijkend op het zwembad van de hotel tuin. Het is hier zo'n 25 graden en bijna 10uur savonds. Het is zo heerlijk.

Vandaag zijn we aangekomen in Cambodja.

Afgelopen dagen was het wifibereik zo slecht dat ik niet op de blog kon. Ik mis er weinig aan om geen wifi te hebben behalve het feit dat ik kijn blog niet opkan.

Ons bezoek aan de Kuang Si waterfall in Laos wil ik jullie niet onthouden. De turquoise kleurige schijven die zich opstelde tot honderden meters omhoog waren adembenemend.

Onderaan de waterval zat een beren rescue centrum. Erg schattig om te zien hoe deze grote zwarte dotten relax een bamboe tak aan het eten zijn.

Na ons bezoek aan de waterval zijn we naar de vlindertuin van Olaf en Ineke geweest. Dit dappere Nederlandse stel heeft 4,5 jaar geleden een stuk ongerepte grond gekocht en besloten daar een vlindertuin te maken. Ze hadden een fotoboek gemaakt met het hele proces van de verbouwing. Leuk om te zien! Het is werkelijk een oase van rust geworden en vooral niet te vergeten de Nederlandse kaart in het restaurantje die erbij hoort. Lekker een broodje met kaas en een stukje kaneelcake was iets wat we al lang niet ophadden.

Ze hebben hier weinig zoetigheid en ook amper zout door het eten. Het enige waarmee je smaakt krijgt is met chillisaus wat ze hier dan wel overal doorheen doen (en dat is erg pittig in mijn maatstaven) Helemaal niet zo slecht maar onze verwende smaak papillen hebben moeite om eraan te wennen. Het eten is hier ook erg vet , de menukaarten bestaan bijna allemaal uit gefrituurde producten. Van rijst tot kip alles wordt gefrituurd. Zo'n Nederlandse lunch werd dus wel even gewaardeerd.

Vandaag zijn we dus aangekomen in Siem Reap , Cambodja. Helaas zitten we door alle vluchten en tijdsschema maar 2 dagen hier. We hebben dus alleen morgen om erop te gaan. We gaan dan de Angkor Wat tempels bezoeken , weer heel wat anders !

Inmiddels ga ik slapen , morgen gaan we om half 7 ontbijten en om 7 uur naar de tempels toe.

Liefs uit Cambodja.